تریلر بازی

دهکده بازی

تریلر بازی

دهکده بازی

آنالیز تکنیکی دموی ۱۷ دقیقه ای میدان نبرد ۴ | Digital Foundry VS


پس از مدتی طولانی بالاخره ما یک آنالیز تکنیکی بر روی نسخه بعدی بازی پر طرفدار Battlefield 4 داریم. چندی پیش شرکت DICE تریلری ۱۷ دقیقه ای با عنوان شکار شاه ماهی در باکو از بازی به ما نشان داد و توانست به هدف خود که انگشت به دهان کردن طرفداران بازی باشد برسد(که تعداد کمی از بازی ها با این مهم دست می یابند) و همچنین به ما آخرین توان گرافیکی (قدرت) موتور Frostbite 3 را بر روی یک high-end PC نشان داد(و احتمالا نسل بعد کنسول ها !).البته این موتور تنها به این بازی اختصاص ندارد؛چرا که دو بازی Mass Effect و Dragon Age نیز از این موتور بهره خواهند برد. این نمایش پیشرفته ایست که از حد انتظار ما برای آینده بیشتر بود.

اما دقیقا از زمان موتور Frostbite 2 چه چیز هایی تغییر کرده اند،که بازی Battlefield 3 با آن رونمایی شد؟این موتور دوباره با استفاده از DirectX 11 می تواند کار های گرافیکی بر روی کاراکتر ها و فضا های هندسی بازی را بهبود بخشد. بارش باران (به نحوی) جدید و هوای مه آلوده و همچنین یک تجدید نظر (اساسی) در تخریب پذیری بازی. تریلر همچنین یک نکته بزرگ را نشان می دهد، وسعتی باور نکردنی در طراحی مراحل campaign (یا همان آزادی عمل و هیجان) که این بازی اول شخص آشکارا از آن رنج می برد.حالا،نبرد های بازی در منطقه هایی وسیع و آزاد رخ می دهند همراه با تاکید بر آزادی عمل شما در نحوه پیشرفت خود در بازی : نابودی دیوارها ، استفاده از وسایل نقلیه با پوشش هوایی. صحنه های سینمایی و تعقیب و گریز در دالان های تنگ (که تاکید بسیاری بر روی بافت های موجود در این مکان ها در این شماره از این سری شده است) نیز بازگشته اند.


بقیه مطالب در ادامه مطلب 




اما با این حال،Battlefield 4 به دنبال اینست که هر زمان که امکان دارد به شما ازادی عمل Sandbox گونه بدهد ، این موضوع قسمت سینگل بازی را خیلی شبیه به قسمت مولتی پلیر بازی می کند. تریلر با کیفیت ۱۰۸۰p (که فکر میکنیم DICE این بازی را در ۳K رندر کرده و بعد کیفیت آن را به رزولوشن ۱۰۸۰P کاهش داده) و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شد. این بخش نمایش داده شده شامل سه مرحله پیدا کردن تیم خود با عبور از مدرسه ای متروکه که آب (ناشی از سیل) راهروهای آن را پوشانده بود،عبور از راهرو هایی (طبیعی) مانند قسمت های باریک و تنگ و تاریک جنگل و عبور از این دو مرحله برای رسیدن به آسمان خراش ها. اگر بخواهیم تکنیکی بر روی آن صحبت کنیم ، در ابتدا باید گفت که این حرکت جسورانه بود و قابل مقایسه با مرحله Swordbreaker در بازی میدان نبرد ۳ با این تفاوت که در حال حاضر بر روی پشت بام ها ، راه پله ها و مغازه های موجود در خیابان هم تمرکز شده بود.

یکی از بخش های حائز اهمیت دموی بازی انیمیشن های با کیفیت به نمایش در آمده از دموی بازی بود. موشن کپچرها فراتر از آن چیزی بود که ما در سری های قبلی دیده بودیم. tessellation tech (این تکنولوژی به واقع به تعداد جزئیات و خطوطی که تصویر کارکتر اصلی از آن تشکیل شده است اشاره دارد) جدید بازی امکان نگاشت (دید) بهتری را از صورت کاراکتر ها فراهم می کرد.همچنین حرکات لب ها که به خوبی همسان شده بود. حرکات بدن کاراکتر ها به خوبی با محیط اطراف تعامل داشتند و قانع کننده بودند. از این کپچرها شرکت EA به خوبی در سری فیفا هم استفده کرده است هرچند که عدم حرکت به جا (موقع) چشم ها بازی در هنگام بررسی دقیق کمی توی ذوق می زند. اما همین انیمیشن ها برای بازی Battlefield 4 یک جهش بزرگ به حساب می آیند و آن را با یکی از بهترین و سنگینترین موشن کپچرها یعنی بازی LA Noire برابر می کنند.


در صحنه هایی که لایتینگ به صورت کامل بر بازی اثر دارد ؛ جزییات تکسچر ها بر روی صورت و لباس کاراکترها یک گام فراتر از بازی Battlefield 3 می گذارند. سایه های رنگ پوست نسبت به محیط از خود واکنش نشان می دهد. با تابیدن نور خورشید به صورتشان ، چهره ی کلی حالت گوشتی مانند می گیرد و رنگ قرمزی بر روی گونه کاراکتر ها می افتد. درحالی که یکی از لایه های پوستی بازتاب کننده عرق بر روی صورت کاراکتر هاست (صحنه زیر آب ابتدای تریلر). این موضوع بسیار قانع کننده است(در بحث موشن ها).

این ویژگی از جمله نورپردازی عالی بر روی چهره ی کارکتر اصلی بازی در نسخه ی قبلی به خصوص مراحل ابتدایی (مثلا مرحله ای که چهره ی Montes به نمایش در می امد) از کیفیت انچنان بالایی برخوردار نبودند.


لطفا مطالب - بازی یا تریلری که دوست دارید رو به ما معرفی کنید تا براتون تو این وبلاگ قرار بدیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد