تریلر بازی

دهکده بازی

تریلر بازی

دهکده بازی

پیش نمایش اولیه بر بازی Call Of Duty Ghosts


۲۳ روز پیش اکتیویژن با معرفی Call of Duty Ghosts به جای MW4 همه را غافلگیر کرد. کاملا مشخص است که برنامه ریزی شده تا شروعی نو را آن هم با استفاده از توانمندی های نسل بعد از این سری ببینیم. به هر حال از نظر کمپانی اسم مهم نیست، مهم کنسول های نسل بعد و عملکرد بازی بر روی آن هاست که به عقیده خودشان این بازی بر شهرتش باز هم افزوده خواهد شد! حتما میدانید نام MW4 در سرویس جستجوی گوگل حدود ۱۲۲ میلیون بار جستجو شده است.این موضوع توسط مدیر بخش نشر اکتیویژن Eric Hirshberg تایید شد. بد نیست بدانید فیلم پرطرفدار بتمن یعنی Dark Knight Rises که وجود هم دارد ۱۱۶ میلیون بار جستجو شده است! شاید این موضوع که اکتیویژن و Inifity Ward اساسا با یک داستان و ایده ی جدید پای به میدان رقابت با رقیب خود گذاشته اند برای طرفداران این بازی بازی جذاب و برای خود شرکت سازنده یک چالش بزرگ می باشد. همانطور که از شایعه ها بر می آمد بازی توسط ۳ استدیو در حال ساخته شدن است که Raven Software, Neversoft, Infinity Ward از طرف سازنده اصلی نام برده شده اند.


داستان

داستان این بازی توسط یکی از از بهترین نویسندگان جهان یعنی Stephen Gaghan که با نوشتن فیلمنامه ی Traffic ساخته ی Steven Soderbergh موفق به کسب جایزه ی اسکار شد، نوشته شده است. در باره داستان بازی رابین گفت که در ابتدا با انبوهی از حوادث و رویداد ها مواجه می شوید. پس از گذشت ۱۰-۱۵ سال از زمان حال، آمریکا فلج شده است. ارتش نابود! دولت در تشنج و بهم ریختگی و شما به عنوان یک بازیباز توسری خور و درحال مبارزه با superior forces!. تیم شما متشکل از سرباز های ساده ی به جا مانده هست تا سرباز های ویژه ارتش آمریکا. در این بین نیروهایی که بعد از نابودی ارتش به جای مانده اند، سپاه جدیدی به نام Ghosts را به وجود آورده اند؛ تیم شما به عنوان یکی از تیم های نمونه و برتر در مبارزه و دفاع جنگی انتخاب شده است. خب اولین چیزی که به نظر می رسد ترکیب داستان های دو بازی MW3 و Black Ops 2 می باشد. بازی تماما در یک دنیای ساختگی اتفاق می افتد و این جهان ساخته ی ذهن نویسنده بازی فقط در امریکا قرار دارد. نکته جالب اینجاست که با وجود نابودی ارتش تیم شما از جدید ترین و کارآمد ترین وسایل بهره می برد و در جهان بازی شما چیزی شبیه به اسطوره و قهرمان هستید. هنوز هم ایده اینکه چرا آنها نام Ghosts برروی خود گذاشته اند نامعلوم است. اما Volker می گوید آنها برای مردم آمریکا یک سمبل واقعی هستند! آنها “روح” بودن را در راه نجات خود می بینند! شما(به عنوان بازیباز) و برادرتان در همین جهان بزرگ شده اید، از ۱۸ سالگی در حال آموزش دیدن بوده اید. تیمتان تمام دنیای شماست! و همیشه به فکر پیشرفت هستید. موزیک های بازی کمی شبیه به فیلم Red Dawn شده اند و می توان گفت کمی هم با موزیک های بازی Homefront ترکیب یافته اند.


گیم پلی

اطلاعات در مورد گیم پلی بازی و ویژگی ها آن بسیار کم است. فقط می توان گفت شما در بازی شاهد یک سیستم کاورگیری جدید هستید و در هنگام دویدن می توانید تیراندازی کنید بدون آنکه از سرعت شما کم شود!همچنین یک ویزگی دیگر که به شما امکان فرار از خط آتش دشمن را می دهد.



بقیه در ادامه مطلب 


الهام از هالیوود

در همین ابتدا بازی هم می توان الهام گرفتن تیم سازنده از فیلم های هالیوودی را دید. یک بالگرد نابود شده و فرار ما از نابودی به آبها! این ویژگی ها به گفته Zach Volker سرپرست انیمیشن های بازی به لطف بهبود Lighting و self-casting shadows ها به وجود آمده اند. تمام چیز هایی که از این دو مورد می توان انتظار داشت، بافت جدید بر روی صورت کاراکتر ها،پوست آنها و …است. همچنین بر روی مدل های جدید اسلحه هم می توان این تکسچر ها را مشاهده کرد. به علاوه آنها از یک پروژه برای بخش چند ضلعی ها و اشکال هندسی دارند که آن را به وسیله استودیو انیمیشن سازی Pixar پیاده می کنند.


موتور بازی

در نمایش لحظات اولیه بازی، جنگل ها به نمایش در آمدند. این صحنه ها کاملا سازمان یافته بودند و با یک حس خاص به نمایش درآمدند. صدها گیاه فلورا همه جا را احاطه کرده و شاخه های پیچ در پیچ مانند درختان انگور نیز فضا و اتمسفر تاثیر گذاری را خلق کرده اند. سطح جزییات از این هم بیشتر می رود. در آسمان شما به راحتی مه و حشرات را شاهد بودید.

بازی بر اساس یک موتور ارتقا یافته ساخته خواهد شد که ویژگی هایی همچون چند ضلعی های نمایی (exponential polygons) را به همراه خواهد داشت. این ویژگی ها و دیگر ویژگی های موتور جدید بازی را در قسمت زیر آب به خوبی می توان مشاهده کرد. بخش زیر آب را می توان یکی از بخش های مهم بازی در قسمت تک نفره نام برد جایی که شما قادرید با تجهیزات خاص در دریا به مبارزه با دشمن هایتان بپردازید. همچنین برای هر چه بیشتر طبیعی جلوه دادن این قسمت ، استودیو سازنده از یک تکنسین این امر استفاده کرده است. mark rubin می گوید : ما ویژگی های تکنیکی بازی را صرفا به دلیل اینکه ویژگی تکنیکی باشند بر روی بازی پیاده نکردیم. تکسچر ها، شیدرها، افکت های نوری، کاملا مجزا شبیه سازی شده اند!!! همه ی اینها برای به وجود آوردن یک بازی که به طور ویژه بر بازیباز ها تاثیر بگذارد گرد هم آمده اند و در ادامه طبق صحبت های ایشان شما در محیط های سنگین و پر جزییات هم بدون شک می توانید به ۶۰ فریم بر ثانیه دست یابید. در حالی که استدیو سازنده همچنان از موتور بازی MW3 راضی است اما از قابلیت های انجین جدید برای بهبود ایراد های موتور قبلی صحبت می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد